חברת "מי התנור" צפויה להתחיל בימים הקרובים במג'דל שמס פיילוט להתקנת שסתום מונע קפיאת מים בצנרת

לא קופאים במקום

 

חברת "מי התנור" צפויה להתחיל בימים הקרובים במג'דל שמס פיילוט להתקנת שסתום מונע קפיאת מים בצנרת.

 

חברת "מי התנור" נמצאת בימים אלו בעיצומן של השלמת המוכנות לקראת החורף הקורב.

החברה נענתה  לפנייה מראש מועצת מג'דל שמס, דולאן אבו סאלח, לספק מענה משופר לסוגיית קפיאת המונים הפרטיים במהלך חודשי החורף. סוגיה זאת גורמת לעיתים לפיצוצי מוני מים ויוצרת אי נעימות לתושבים וקשיים תפעוליים רבים לתאגיד המים.

 

לאור פנייתו של ראש המועצה, חברת "מי התנור" יצרה קשר עם חברת ארד טכנולוגיה לצורך מציאת  פתרון שימנע  קפיאת המים בצנרת.

 

הפתרון המשותף הינו שסתום מיוחד, בשם freeze miser, מוצר חדשני (פטנט אמריקאי), שמתכונן "לחוש" את טמפרטורת המים, ולטפטף כמות מים מינימלית הכרחית ברגע שהוא מזהה שהטמפרטורה יורדת מתחת ל-3 מעלות. בכך הוא מאפשר הגנה על מוני המים מפני קפיאה. כשהטמפרטורה משתנה, freeze miser מווסת אוטומטית את קצב הטפטוף. מחברת "ארד" נמסר כי תכונה זאת מבטיחה הגנה מפני קפיאת מים, אפילו בתנאים קיצוניים ביותר.

 

לאור העובדה כי מדובר במכשיר חדש התאגיד החליט, בתיאום עם המועצה המקומית מג'דל שמס, על ביצוע פיילוט בקרב כ-150 בתים ביישוב שבהם יותקנו בימים הקרובים השסתום החדש.

 

ב"מי התנור" מבקשים להדגיש כי האביזר יותקן צמוד למונה המים  וכי ההתקנה תתבצע חינם וללא כל עלות. יתרה מכך וכדי להסיר כל חשש, גם הטפטוף המינימלי שייראה בשעת קפיאה לא ייחשב כחלק מצריכת המים הביתית.

 

אם תוצאות הפיילוט יהיו משביעות רצון, השימוש במוצר החדש יורחב ליישובים נוספים וזאת על מנת להקל על התושבים בהתמודדות עם סוגייה מטרידה זאת.

 

מנכ"ל מי התנור רו"ח אברהם בראל: "ראשית, ברצוני להודות לראש מועצת מג'דל שמס, דולאן אבו סאלח, על פנייתו ועל שיתוף הפעולה הפורה לטובת רווחתם של התושבים. כדרכה, חברת "מי התנור" מקפידה להיעזר במיטב החידושים הטכנולוגים שקיימים בתחום המים, לטובת ניהול יעיל של המערכת וכמובן לטובת שיפור השירות לתושבים. תנאי מזג האוויר ששוררים באזור צפון הגולן בחודשי החורף מחייבים אותנו לאתר פתרון יעיל לסוגיית קפיאת מים בצנרת, שמטרידה הן את התושבים והן את התאגיד. נמשיך לפעול בנושא עד קבלת פתרון הולם".