בדיקה שתיערך באמצעות מערכת חדשנית וייחודית בעולם תאפשר איתור נזילות מים סמויות במערכת המים הציבורית.

פיצוצי צנרת גורמים לבזבוז של מים, משאב חשוב במיוחד נוכח השנים השחונות האחרונות. על רקע משבר המים הפוקד את מדינת ישראל ומתוך מגמה מתמדת לשיפור וייעול, תאגיד מי התנור יקיים החל מתחילת השבוע בדיקה מיוחדת לאיתור נזילות מים סמויות במערכת המים הציבורית בקצרין. הבדיקה תיערך באמצעות idroloc, טכנולוגיה חדשנית וייחודית בעולם לאיתור דליפה בצינורות באמצעות הליום.

על פי חברת d&i, המשווקת ומפעילה את הטכנולוגיה בארץ, השימוש בהליום מהווה את הבחירה הטובה ביותר לאיתור הנזילות שכן הליום הנו חסר טעם או ריח ואינו נאגר בתוך הצינורות. כמו כן, גודל המולקולה של ההליום קטן מספיק כדי לאתר מיקרו-דליפות ואפילו חיבורי צנרת חלשים שצפויים לדלוף בעתיד.

במסגרת הבדיקה יוחדר הליום לצנרת המים ולאחר מכן עוברת מכונה מיוחדת על תוואי הצינורות. זמן קצר לאחר מכן ניתן יהיה לזהות ולאתר את המיקום המדויק של הנזילות התת-קרקעיות שטרם התגלו.

מדובר בטכנולוגיה בטוחה לשימוש ומאושרת לשימוש על ידי משרד הבריאות. למערכת יתרונות רבים כגון רמת דיוק ויעילות גבוהה, שימוש אפקטיבי בכל סוגי הצנרות וכמובן העובדה שקיום הבדיקה נעשה ללא צורך בחפירות או כל הפרעה לציבור. ממי התנור נמסר כי בשלב זה מדובר בפיילוט בקרב יישובי התאגיד. זיהוי נזילות באחוזים גבוהים יוביל לקיום הבדיקה גם ביתר יישובי התאגיד.

מנכ"ל מי התנור, רו"ח אברהם בראל ציין ואמר: "נושא נזילות המים מהווה אבן נגף במשק המים בישראל, שכן מדובר בבזבוז משווע של מים המהווים משאב חשוב ביותר, במיוחד בתקופה של שנות בצורת.

אי לכך, החלטנו לקחת את המאמצים שהתאגיד כבר עושה בנושא צעד אחד קדימה ולהיעזר

בטכנולוגיה חדשנית וייחודית בעולם, לטובת מתן פתרון לסוגיית הנזילות התת קרקעיות בתשתית המים הציבורית".